Het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal wil zijn positie in China versterken en biedt 632 miljoen euro voor Magic Holdings, de marktleider op het gebied van gezichtsmaskers.

Dat maakte L’Oréal vrijdag bekend.

Magic Holdings had vorig jaar 26 procent van de markt in handen, aldus marktonderzoeker AC Nielsen. “Gezichtsmaskers zijn één van de snelst groeiende gebieden op de Chinese markt voor verzorgingsproducten”, aldus L’Oréal.

Met de deal krijgt L’Oréal een sterke partner in China. Magic Holdings kan uitbreiden in nieuwe markten waar L’Oréal nu actief is.

China is groeimarkt

Voor veel westerse bedrijven geldt dat de Chinese markt voor persoonlijke verzorging relatief sterke groeikansen biedt nu de vraag naar verzorgingsproducten in Europa en Amerika stagneert. Onder meer de Nederlandse multinational Unilever ziet de verkoop van persoonlijke verzorgingsproducten toenemen in China.

L'Oréal is al succesvol actief op de Chinese markt met het merk Lancôme. Dit bedrijf heeft met Rose Beauty een online community waarop 4 miljoen Chinese vrouwen dagelijks leren en bijpraten over de nieuwste make-up. De vrouwen geven Lancôme feedback en bestellen massaal.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl